OVER ONS - SCOUTINGLID worden

Eindeloze activiteiten voor kinderen.
SCOUTS
Over ons
Scouting St. Jan Bapist is een scoutinggroep die roots heeft van meer dan 100 jaar. Uiteindelijk vorm gegeven in de jaren vóór de tweede wereldoorlog toen de groep een katholieken verkennersgroep werd en gelieerd werd aan de kerk en de parochie in de wijk Schandelen. In 1940 toen scoutinggroepen werden verboden eindigde de groep met 75 verkenners. In het geheim werden nog activiteiten georganiseerd maar dat werd heel voorzichtig gedaan.
Tijdens deze periode zijn veel zaken zoals verslagen van vergaderingen en andere stukken, verloren gegaan.
Scouting St. Jan Baptist, ook heel even de Johannesgroep genoemd, werd een belangrijke speler in de verkennerij. Veel stafleden werden tot 2012 bestuursleden bij het toenmalig district en later in de regio.
In 1948 werd een prachtig, door staf en ouders gebouwd verkennersgebouw, geopend dat tot juni 2008 heeft gediend tot het home van Scouting St. Jan Baptist.
In 2002 fuseerde de groep met de Kapelaan Castermansgroep, een scoutinggroep in het oude gedeelte van de Molenberg, maar bleef de naam behouden. De groepsvoorzitter van die groep is zijn scoutingloopbaan bij Scouting St. Jan Baptist in Meezenbroek gestart. In 2001 werd hij door de toenmalige Groepsvoorzitter en oud-Hopman gevraagd om de Scouting St. Jan Baptist over te nemen en daarmee Molenberg te verlaten.
In 2002 werden plannen ontwikkeld om op het terrein van de groep een seniorencomplex te bouwen, waardoor de groep de locatie zou moeten verlaten.
Dat betekende dat de groep een nieuw scoutinggebouw zou krijgen.
Dat duurde zeker 6 jaar, toen in augustus 2008 het nieuwe Scouting- en Totemcentrum St. Jan Baptist aan het Jamboreepad, welke in augustus 2008 door de toenmalige voorzitter van Scouting Nederland, De Heer Ger Koopmans, werd onthuld, Het nieuwe Scoutinggebouw werd door de toenmalige wethouder Riet de Wit geopend.

MOGELIJKE AANKOMENDE EVENEMENTEN:
Jota-Joti - oktober
Weekeinde Scouts - November
Zomerkamp Scouts - juli/augustus 2023

Created by SiteOnlineWizard Design
Neem contact met ons op!
Connect with us